martedì 29 novembre 2011

Look of the day: Burgundy



What I love the most when we talk about fashion is how it succeeds in making the points of view changing so fast. I think that if some years ago someone had told me that I would have worn the color once vulgarly called "bordeaux" and today rechristened by the whole world fashionistes "burgundy", I would have bursted in a big laugh. Instead, here we are, in a Tuesday of the end of November, wearing an outfit with even 3 pieces in this notorious tone. And, to be honest, I really love both the result and the chromatic contrast with blue.
So, how much vulnerable are the fashion lovers! And how beautiful would be to succeed in rousing other heads in this tonality, possibly low-cost... do you have some precious suggestion to share with me?
Wish you an amazing day!

__________________________________________________________________________________

La cosa che amo più della moda è come riesca sempre a far cambiare i punti di vista e a mutare le prospettive. Penso che se fino a un anno fa mi avessero detto che avrei indossato il colore, un tempo volgarmente chiamato "bordeaux", e oggi ribattezzato dalle fashioniste di tutto il mondo "burgundy", sarei scoppiata in una grossa risata. E invece eccomi qui in un martedì di fine Novembre a proporre un outfit con ben 3 pezzi in questo famigerato colore. Ed eccomi qui ad amarne sia il risultato, sia il contrasto cromatico rispetto al blu.
Quanto sono vulnerabili le appassionate di moda! Che bello che sarebbe riuscire a scovare altri capi in questa tonalità, possibilmente low-cost... avete qualche prezioso consiglio da condividere con me?
Un abbraccio!


I was wearing:
- VerySimple jacket
- M Milano sweater and turtleneck
- Mauro Grifoni jeans, shoes and bag


Nessun commento:

Posta un commento

Nota. Solo i membri di questo blog possono postare un commento.